Hlavním motivem pro nasazení technologie čárového kódu ve velkoobchodním prodejním skladě je zrychlení odbavení zákazníků a zamezení nepřesnostem při výdeji zboží. Dřívější způsob odbavení zákazníka spočíval v tom, že pracovník skladu spolu se zákazníkem procházeli skladem a zákazník si vybíral zboží. Pracovník skladu vše zaznamenával na papír a po ukončení výběru zboží poté z papírových záznamů vše přepsal do fakturačního systému a následně vytiskl fakturu a dodací list.
Po instalaci systému, využívajícího k identifikaci čárových kódů, probíhá proces prodeje následně: zákazník je provázen po skladě odborným pracovníkem, který je vybaven mobilním terminálem. Každou prodávanou položku pracovník skladu načte do terminálu naskenováním čárového kódu přímo z výrobku, případně z regálu, kde je zboží uskladněno. Načtení čárového kódu je případně doplněno vložením údaje o množství pomocí klávesnice terminálu. Obsluze jsou samozřejmě k dispozici údaje o množství na skladě. Po ukončení výběru zboží se data buď přenesou okamžitě pomocí WI-Fi sítě a nebo terminál je vložen do komunikační jednotky a data jsou přenesena přes komunikační kabel. V obou případech jsou data přenesena přímo do informačního systému a následně jsou vytištěny výdejky (účtenky, faktury). Celá operace trvá maximálně v řádu desítek sekund bez ohledu na počet položek na objednávce. Případné omyly a záměny jsou omezeny na minimum.
Mimo využití terminálů pro prodej, jsou používány mobilní terminály samozřejmě i pro příjem zboží, provádění inventur a skladových převodů. Při příjmu zboží je čárový kód snímán přímo ze zboží nebo až z regálu, kam je zboží zaskladňováno. Informace o skutečně příjatém zboží je opět prostřednictvím Wi-Fi sítě a nebo komunikační jednotky odeslán do informačního systému ke zpracování.
Pro integraci takového systému do již existujícího informačního systému je nutná spolupráce s dodavatelem informačního systému, se kterým je potřeba zrealizovat navzájem fukční rozhraní pro výměnu dat mezi oběma systémy. Spolupracujeme s řadou dodavatelů informačních systémů a v řadě velkobchodů bylo toto řešení úspěšně nasazeno. Např.