Typová řešení - Tvorba vydané objednávky snímáním ve skladě Ano/Ne


Na tuto otázku je více pohledů:

  1. Co je cílem?
  2. Jaká je chybovost?
  3. Jaká je pracnost?
  4. Kolik to stojí?
  5. Jak rychle to může sloužit?

Odpovědi:

ad 1.
Pokud je cílem sebrat skutečnou potřebu zboží na skladě s plnou odpovědnostní skladníka, jde o velice efektivní cestu s minimálními nároky. K realiaci je třeba pouze "MES_Komunkační server" a mobilní terminál s programem MES_A_K modul "Volný pohyb".

ad 2.
Chybovost se sníží většinou o jeden až dva řády. Výhodou této metody je, že do o tom, jaké zboží a kolik se rozhoduje podle reálného stavu zásob.

ad 3.
Pracnost z pohledu skladníka se nijak neliší od ostatních metod.

ad 4.
Cena řešení je z pohledu jiných metod nejnižší a tato varianta je často startovní s tím, že následují pokročilejší metody. Ty jsou přidávány k řešení jako rozšiřující komponenty. Není proto potřeba tuto metodu "vyhodit", ale pouze "doplnit".

ad 5.
Doba nasazení je jeden den.

Závěr:

Metoda je velice efektivní za minimální náklady. Hodí se pro objednávání výrobků nebo zboží ve skladě přímo skladníky, nebo nákupčím a to ve skladě.
Metoda není sama o sobě vhodná pro sklady s s nejasným přiřazením dodavatele k zásobě. Dále není optimální, pokud dodavatelů zásob je velké množství. Zde pak doporučujeme metodu KANBAN.

Typová řešení - Tvorba vydané objednávky snímáním ve skladě - příklad 1


Pro tento účel slouží ve čtečkách modul/agenda "Volný pohyb". Kdy se do čtečky/čteček posílají resp. stahují číselníky z informačního systému (IS). Výsledkem snímání je (podle zvoleného "Typu pohybu" ) doklad v IS.

V příkladu je uveden IS "POHODA".

Příklad pracovního postupu 1:

  1. Aktualizace číselníků z IS POHODA
  2. Přidání dalšího dokladu a volba "Typu pohybu".
  3. Snímání ze zboží nebo regálů.
  4. Odeslání dat - způsobí automaticky tvorbu dokladu v IS POHODA: